Thursday, 8 March 2012

Nak tengok hantu? Part II


Assalamualaikum wbt…


Bertemu lagi kita dalam entry yang ke sekian kalinya di malam Jumaat yang sungguh indah dan hening ni. Apa khabar readers-readers sekalian? Harap sihatlah hendaknya ye? Eh,terformal pulak mukadimah aku malam ni. Kena sampuk dengan hantu ke apa ni? Hantu yang suka keformalan kot..Ok, imbas kembali, dalam entry yang lepas aku ada ajar korang satu benda kan? Korang praktik tak apa aku ajar tu? Tak buat? Hadoii..buat penat jer aku mengajar korang kalau korang tak cuba. Susah eh nak buat? Hopeless betul la korang kalau nak baca Quran pun malas..hehe



Ok lah..mungkin susah sangat kot korang nak praktik apa aku ajar tu. Kali ni aku ajar cara yang lagi senang pulak. Kalau rasa susah jugak yang ni, memang aku tak dapat buat apa la. Salahkan diri sendiri sebab malas mencuba..hehe..Anda dah bersedia? Jom kita tengok apa cara yang senang tu.. Zassss….



Oooppp!! Chop chop…Sebelum tu, haruslah aku meletakkan amaran seperti dibawah ni supaya nanti jadi apa-apa takde la korang cari aku..haha..



Nasihat: 

- Jangan cuba jika lemah semangat/sakit jantung.
- Jika anda nampak sekalipun, jangan jadikan ini sebagai amalan & kepercayaan kepada sesuatu yang boleh memesongkan akidah anda.
- Jangan lakukan jika berseorangan.
- Pastikan ada rakan anda tahu merawat jika berlaku kerasukan.
- Segala yang terjadi adalah tanggungjawab sendiri. 
- Tidak digalakkan untuk mereka yang bawah umur.



Ha,sekarang baru la korang boleh belajar cara yang senang tu.. ZAASSSS!!! (lagi sekali)



Cara Pertama:

- Berdiri dan menghadap kiblat..
- Rehatkan badan dan lemahkan segala anggota badan anda. Rileks…
- Selawat 3x
- Kosongkan minda dan baca surah Al-Fatihah 7 kali dan tumpukan pada bahagian tengah kening
- Anda akan merasa tangan anda terangkat dengan perlahan2 dan menunjukkan ke satu arah..
- Turutkan saja arah tangan bergerak... dan buka mata utk melihat..hehe



Boo!!

Cara kedua:

- Semasa mandi mayat, air mayat melimpah turun kan?Ha, sila tengok celah kangkang anda kepada air mayat tadi. Kalau malu orang nampak, ambil air mandian jenazah tersebut dan sapu di kedua-dua kening...
- Berdiri ditengah2 hutan pada tengah malam dan baca ayat pertama surah Al-Jin 7 kali sambil pejam mata anda. Lepas tu bukak mata dan pandang tepi anda.hehe..



Apa tengok-tengok?

Cara paling mudah: (untuk wanita)
- Ketika anda period, amalkan sikat rambut anda setiap tengah malam sambil menatap ke cermin dan tumpukan perhatian lama-lama.
- Ambil 'tuala wanita' yang telah digunakan dan letak di dua penjuru pintu bilik air/bilik mandi.




Amacam? Senang jer kan untuk dipraktikkan? Boleh la kalau rasa nak cuba.. Oh ye, sebelum aku lupa, nak bagitau ni part last untuk segmen melihat alam ghaib. Pasni aku tak nak ajar lagi. Kang ada yang tak tido malam pulak..hehe..Ok lah,aku berambus dulu. Aku tinggalkan korang dengan ilmu ni jer. Apa pun, aku menantikan feedback daripada korang..


Wokeh,ciossu!


p/s: korang tak rasa ke malam ni agak sejuk dan berangin? mungkin perasaan aku jer kot..hihi

34 comments:

Saddila said...

perghh gila baq ang :(

aswadz said...

masa kamu menaip entri ni, sape sblh kamu? mcm... mcm...

hawiz said...

eeeeiii..heeehee

mohdhazlan Dreadlock said...

takut lerr :P

Nyamuk Terbang said...

nyesal bca tgh2 mlm..grrr

Izzah Dejavu said...

wah .. bestnyer..boleh diamalkan nanti .. wakakaka.

Ahmad Zaki said...

Assalamualaikum.....

Sepanjang pengalaman saya, pernah juga melihat "benda-benda" yang dikatakan hantu...Umumnya mengetahui bahawa ianya adalah jelmaan syaitan.

Antara yang saya pernah alami, semasa balik kampung saya berjalan kami melintasi rumah jiran dan tiba2 ada kain putih terbang, nak kata jiran punya kain mustahil kerana angin langsung tak ada waktu tu.. sampai je dekat dgn saya ia hilang..

dan paling extream yg pernah sy lihat adalah "susuk tubuh" yang menyerupai pengawal keselamatan di bangunan yg menempatkan kedai sy. semasa sy ada kerja di waktu hampir tgh malam, sy nampak "badan" yg seolah-olah pengawal keselamatan yg biasa sy berborak dgnnya berjalan di tepi dinding kaca kedai sy tetapi tanpa kelihatan kepalanya.... aduh aii... seram seh....

wan_cikgumuzik said...

ada ker hantu??

jin itu ujud.. fikir2kanlah.....

Boni JLL3 said...

wahh..biar betik ni

faridah nazurah said...

Haha baik kita takyah mengacau mahkluk allah yang lain.

~Nanie@InTaN~ said...

hamboi hamboi..menariknya entry dia...uhuhuuu

FaraH FaRzAnA said...

pakai x buat la tips ny sowg2 . .
pacak ja bulu roma ny . .

cik Kartun said...

haishhh seram tgh2 mlm blogwalking nie -_-'

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

rela xbuat....xrela aku nak tgk menda2 gtu..ish ngarot jek la..aishh tetibe lak seram huhuhu

faiz fakhirin said...

Terima Kasih di atas tips tersebut...Mungkin berguna semasa stress...hahaha

dela said...

adeh...malam2 tgok gmbr hantu seram la pulak.... akak beli vit C tu rm 75, B-complex rm43 dan vit E rm 119. ini harga ahli... tahan utk 4 bulan. nk beli 1, 1 pun boleh.... klau berminat inform akak tau..hee...

ekabukanmakcikkau. said...

ihhhh macam best je. buat ramai ramai syiok gilak nih. ahh banyak ah aku nak buat , lipas pon takut

aRa ❤ aFiq™ said...

penah buat ka ni ? :D

Phat said...

seram nya ..

H.S said...

tak nak buat!

takut~

Detective Fiqa said...

ayooo. menakutkan je muka2 tuu hahaha :D

NighBerkz’S Blogs said...

hurmm bnayk hantu... waktu siang un leh tahan gak bnyak..hekhek


http://nighberkz.blogspot.com

Selendang Merah said...

eeuuuww..hantu!...haha..jgn di buat main silap2 kacau sungguh.hehe

Drakula Comel said...

terbaek!!! nk share taw

~::Qie Shea Haris::~ said...

erkkk,,, gerunnya ~.~

Arham Md Ali said...

Haha, nasib baik kat sini cerah lag.

http://palereddot.blogspot.com/

anis said...

perggg,,,cayalah..try la dulu..huhu

Afiq Yassin said...

best la entry ni..

jom terjah entry afiq yang baru
http://afiqyassin.blogspot.com/

nadia arrumaisha said...

issssssshhhh xmo, saye dah laaa lemah semangat...huhuhuuh nak nanges....

Azhafizah[フィザ] said...

tak berani..huhu

Norden Salam said...

eerrrr...dah pernah try sendiri ke?

Search ilmu said...

scrame ,,,


visit morning ,,,

kura said...

pehh. memang tak la kan... hahha

Shawn Razaleigh said...

haritu gua yed2 tapi tak jadi pun? eh. haha