Thursday, 15 December 2011

Kenangan SEKOLAH TEKNIK PASIR MAS

ALHAMDULILLAH  


Entri pertama mendapat bahan rangsangan daripada blogger-blogger yang telah lama berkecimpung di arena blog ini. ada blogger yang suruh aku tukar pop-up window for comment ... rupanya lisa surihani pun ada bg advice suruh aku tukar kepada pop-up window. dengan bantuan cikbolat dengan bantuan beliau dapat jugak aku change that yeaah ! SEMANGAT !

thanks ye 

lisa surihani pon suruh tukar jugak :)

terima kasih ye lisa and shazwan .

******** 
back kepada tajuk di atas,entri ni aku akan story about kenangan aku semasa aku belajar di form 4 and 5 here.


sekolah aku ni ada menyediakan kemudahan asrama tapi jarak rumah aku ke sekolah hanya 8km ,aku ulang alik je la ke sekolah . lagi pula budak hostel selalu merungut tentang kehidupan hostel yang seperti dalam penjara.  tapi salah satu sebab aku tak nak duduk dekat asrama ialah sekolah tuh banyak beno hantunya... nantikan x pasal tengah-tengah malam hantu tu datang cekik aku punya tengkuk. tak pon tiba-tiba muncul masa aku tengah mandi .. OMG! so ngeri lah ... mahu pengsan aku untuk doploh saat.


memang aku tahu semua sekolah yang ada asrama berhantu . kalau tak sikit pon banyak . jangan nak tipu lah aku tahu lah . 
memang wajar lah sekolah berasrama berhantu sebab untuk buat kawasan hostel,tanah yang luas diperlukan . tanah tu pulak terbiar,segala jin,iblis,dan setan telah lama berpenghuni dekat situ. tapi kalau korang tak ada buat silap dia x kan ganggu .. kalau sapa-sapa yang terover gedik tuh memang kena lah,kalau lemah semangat macam aku jiran sebelah aku berpotensi lah kena gangguan . alah bukan apapun dia nak bermanja je tu.. ;)


kak,ade nampak mak saya x?


malahan bukan di sekolah je di IPTA pom banyak jugak hantu nye .. tahun depan mcam mana lah aku nak hadapi life tinggal di hostel :( *tetiba rasa nak homesick !


kalau bapak aku kaya sudah lama aku suruh dia bikin unibesiti tepi rumah . senaang sikit kerja aku. ngeh3 :P

14 disember, my last exam for SPM ... lepas SPM ni rasanya mcm rindu sangat dekat kawan-kawan,cikgu, sekolah... sebelum nih tak de lah pulak nak rindu-rindu bagai.. rasa menyesal mula menyelubungi minda yg kosong ... otak perlu dikosongkan buat sementara waktu. tanpa perlu banyak berfikir banyak.
SMTPM byk melakar sejarah suka,duka,gumbira,sedih,angry birds tapi semua nya telah berakhir . SPM  tak akan datang untuk kali kesepoloh kali dalam hidup aku...


goodbye my friends..till we meet again :(

lepas ni aku perlu berdikari untuk terus hidup. dah tiada lagi orang yg akan tolong potongkan kuku untuk aku,orang yang akan menggembirakan aku,teman bercakap,bergosip,bergurau senda,bergaduh. walaupun aku tak tinggal di asrama tapi aku rasa dekat dengan mereka... kadang-kadang rasa disisihkan pom ade :( .

i will miss u :'(



ramai yang dapat PLKN tapi aku tak dapat :(  *nak pegi PLKN boleh nangis2 rindukan rumah dekat sana waaa ;(
buat masa sekarang aku hanya akan menjadi facebooker sepenuh masa .
lepas ni tak tahu lah mana arah tuju hidup aku, ke matrikulasi,ipta,ipts or form 6... semua itu akan diketahui next year . buat masa sekarang aku hanya perlu meniti detik-detik kesengsaraan  utk menjadi seorang yang berjasa kepada nusa dan bangsa :)
tapi sejujurnya kenangan semasa SPM mmg cukup pahit dan manis .. lebih pahit dari hempedu dan semanis kurma hidup.
kenangan ketika berada di SMTPM akan tetap terukir di benak hati... tercoret didalam diari untuk rujukan dimasa depan bersama anak cucu.




*Happy times may come and go, but the memories will last forever.*


p/s: mood layan feeling...:)

5 comments:

I do I need Iman said...

hye nia. tq singgah ;)
awak buat entry menarik.
cool n sempoi je bhase. gdluck ;)

enjoylah jd face boookerrr!hihi

sha my heart said...

berlalu la sudah..

so, apa perancangan? duk rumah je ke?

shahsyaz said...

awk umo bape??

hawiz said...

hih..selamat blogging..=)

Selendang Merah said...

bagus entri nie nia, sm teringat lak zaman sekolah dulu2...lau leh nak balik masa tu semula..